Härlig och väldigt spontan hundträningshelg!

Skönt med helg... Det känns så skönt när man känner sig tillfreds med helgen som passerat på söndagskvällen!
 
Mkt hundträning har det blivit tillsammans med trevligt folk :)
 
Körde ett mkt bra sökpass med både Plinga och Sladden i lördags... Plinga fick gå ett sök med ganska många skick och där vi varvarde med träff och tomt, hon har en tendes till att gå lite rapport-sök dvs högt tempo och varje slag på 75-80 meter. Hon behöver lära sig att spara på energin men jg antar att det kommer med erfarenhet! Markeringarna med plinga känner jag mig nöjd med för hon är alltid ren och fin men har lite dåligt skall...
 
Sladden fick även han träna på några slag utan träff... Det gick bra och hans markeringar känns hur bra som helst - KUL!! 
 
Lördagskvällen spenderades i Moheda Bollhall och vi tränade lydnad och skydd. Plinga fick börja och med henne körde jag lite tävlingsmässig med Matti som tävlingsledare - Plinga gör många saker bra men lite mer träning på fjärr och vittring! Sladden körde jag bara skydd med och Matti ville ha mer attityd och lite mer jäklar anamma i arbetet mot figurant... Sagt och gjort vi drog på han och lät honom jobba framåt och det svåraste för mig - Vi släppte på kontroll och lydnad, behöver jag skirva mer... Usch så jobbig för mig! 
 
Söndagen börjad med Lydnad i hallen, Plinga fick köra klass 3 moment samt framåtsändande. Hon sköter sig fint och är en duktig tjeja, lite mer träning så... Måste tänka på att träna mkt plats med skott med för henne okända hundar! 
 
Sladden han fick även ha köra igenom lydnaden. Det var länge sedan vi tränade lydnad - Som vanligt så är han så himla duktig :) Framåtsändande, skall, ff, hopp och lite kryp! 
 
I skyddet körde vi 2 pass med attityd och andra passet kändes det som han låg i rätt fil för korgarbetet :) I ärmen är han så himla bra - En dröm att köra :))
 
En Pizza på Mohedas lokala resturang sen var det dax för valpkurs. Vilket härligt gäng - Det är så roligt att se dessa duktiga ekipagen, härligt och veta att dom är Växjö Bk´s framtid! 
 
4 av 8 Sladden valpar är med och kursar, Freddie, Ärror, Asta och Äcco - Vilka små A-barn dom är!!
 
 Nu ser jag fram emot en härlig vecka full av massa roliga möten med folk jag tycker om :)
 
 
 

Kommentera inlägget här :