Härlig helg..

Trots att det har regnat hela helgen, har jag varit ute hela helgen!!

Jag, Dagny och Sladden har varit i Smålandsstenar och jag har haft kurs på Smålandsstenars Bk. En mycket trevlig klubb med många duktiga ekipage.

Jag brukar alltid ta med husvagnen och sova i den när jag är där men denna helgen så har vi myst hemma hos Ia, så härligt vi har haft. Hundträning, god mat, vin och en brasa - allt enkelt MEN så mysigt!!

Lyxigt när man har kursat en heldag och få komma hem till Ia och ha ett spår som ligger och väntar på oss. I lördags spårade vi på Värnamo Bk i deras "rastmark", spåret var ca 1 1/2 - 2 timmar och det spöregnade... Alldeles för svårt. Hon hade svårt att fästa på spåret i upptaget men tog ändå sig ut åt rätt håll efter vi vänt tillbaks i rutan (hon gick över spåret) - BRA DAGNY!!

Fick med oss 2 första pinnarna och sen jobbade vi och jisses vad hon fick jobba, kul och se att hon kämpar så min fina hund. Men efter ett tag så gav jag upp - vi hittade inte fler pinnar och efter beskrivning var vi nog rätt i spåret men det kände när vi gick där som vi bara snurrade så vi tar det som en erfarenhet rikare, träna mer när det regnar men kanske inte i så "smittad"mark, det var svårt bara med regnet i kombination med liggtiden!!

Lördagskväll och tre tjejor i ösregn, tränar lydnad på Värnamo Bk - Det är kamplust det :)

Jag körde igenom Sladden i lydnadsklass 1. Vi körde på nytt ställe, utan belöning och med Ia och Charlott som domare och vi klarade uppflyttning *JIPPPIIIIIIIIIIIIII* Duktiga fina Sladden skötte sig jätte fint, nu känns det helt klart för att tävla!!

Dagny fick köra 4 första momenten och det gör hon bra, hon är som vanligt väldigt, väldigt laddad men hon sköter sig helt OK och om 3 veckor när vi ska tävla kommer hon vara i bra form!

Gick finfint för Ia med och Charlott hade redan kört så vi åkte handlade gott och raka vägen hem till Ia och in i värmen och ligga framför brasan i soffan - Härligt!!

Söndag med ännu mer regn kändes det som...

 

 
Jag var så kall och frusen efter att vi kursat färdigt men jag hade bestämt mig för att springa - Så vi ut i spåret (finns ett så fint motionspår presic vid klubben) och sprang 5 km... Sen var det varmt kan jag lova - Åh vad jag kände mig duktig efter den rundan... Jag kände mig lite trött och iskall innan vi kom ut men efteråt, känslan är så härlig även om jag fortfarande får blodsmak i munnen och bli purpurröd i ansiktet. 
 
Nytt spår hemma hos Ia - Denna gången 1,5 timmes liggtid på fält med 6 pinnar och massa vinklar! Duktigaduktiga Dagny tar det fint i mini upptaget och sen spårar hon fint och tar alla pinnar - Så roligt att gå efter henne när det flyter på så bra :)
 
Måndag betyder ny vecka med nya möjligheter... 
 
Anna 
 
 

 

Kommentarer :

#1: Helena Axelsson

Hej hej har nu hittat din/eran blogg, trevlig!! Tack för en läraktig och inspirerande helg trots VÄDRET, ser fram emot nästa gång jag förhoppningsvis får komma på kurs med dig.
Helena

skriven

Kommentera inlägget här :