Sladden...

Min finfina hund Sladden är anmäld till lydnads klass 1 i Sävsjö. Tävlingen kommer vara i en inomhus hall i Hultsjö. Där har både Dagny och Plinga debuterat i lydnads klass 1 och båda har blivit uppflyttade så vi fortsätter i samma anda och hoppas att det även ska gå vägen för Sladdas :) Helt otroligt att min "lilla" pojk ska tävla, han känns fortfarande så liten fast han är sååååå stor! 
 
Nu ska tränas en massa och det som är svårast för honom är just nu läggande under gång, det kan lika gärna bli ett ställande, ingångar är inte heller hans starkaste sida blir än så länge lite fort och fel ;) Men men det ska vi lösa med lite små träningspass ofta!!
 
Vi har varit i Målilla i helgen och tränat MASSA hund, så himla trevligt och skoj har vi haft, vi var ca 20 personer, alla medlemmar i Växjö Bk.
 
Jag har tränat rapport i 2 dagar på rad med Plingiling och som mottagare är Sara och hon kör med sin Kelpie Toka. Perfekt att vara ha varsin hund att köra för man blir verkligen laddad att träna då!  
 
Fördelen med att vara på A-station, är att jag har möjlighet att springa ut spår till Dagny. Så även om tanten inte får vara med och träna rapport längre så får hon spåra! 
 
Spåret går strålande hon är faktiskt väldigt duktig spår hund och så länge det är allt annat än skogpinnar i spåret så tar hon det super fint... Nu i helgen har jag lagt spår med bollar och godis och annat och det plockar hon. Sara gick ut ett spår med 8 skogpinnar och hon plockar 5 st, så det går i alla fall framåt!!
 
Stort tack till Anders och Eva som kom upp och tränade med oss, så bra för våra små tjejor att få träna med andra hundar och desutom på ny plats. Vi hade även lyxen att ha Micke med oss som var med och stod som skytt på sträckan - Tusen tack Micke!! 
 
Hundarna har skött sig så bra och det är otroligt skoj när det går så bra för alla, men lite extra roligt är det att Plinga verkar vara en superduper snabb hund på sträckorna!
 
Hejjjjja Toka och Plingen :)
 
Jag har tagit mig i kragen och satt mig ner och haft utvecklingssamtal med mig själv - Vad och hur jag ska träna med mina hundar, jag får sätta mig ner och göra en plan för med så många hundar gäller det att hålla reda på vad det är som ska köras... 
 
Sladden kommer jag köra spår, sök och skydd med (lite lydnadslydnad om det hinns med)
Plinga kommer jag köra Rapport, spår och lydnadslydnad med (skydd om det hinns med)
Dagny blir det spår med och vi är sugna på att ta några privatisar i agility om jag får lite tid över... 
 
kram kram 
Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :