2013 - Ett riktigt skit år!!

Jag ska försöka att summera 2013 för att kunna lägga det bakom mig och bara tänka framåt... 
 
Det började med avslut på Classic Dog hos Pelle och övergick i anställning på Severa där jag fortsatte att jobba med Orijen/Acana som enligt mig är det bästa torrfrodret på marknaden.
 
I samma veva bli Dagny sjuk och tyvärr så förlorar jag min allra finaste och närmsta vän. 
 
 
Jag jobbar som en idiot på Severa för att sedan sluta där efter som vi valde att gå "skilda vägar"... Trött och jävligt sliten är vad jag är i November! 
 
Det braiga under 2013 är alla dom trevliga människorna jag lärt känna genom min anställning på Severa. Att både Sladden och Plinga har varit friska och tävlat och lyckats blivit uppflyttade. Plinga är nu uppfl HKL Spår & sök, Gk i HKL rapport och ett andra pris i lydnads klass 3 - Bra jobbat för min fina Inga-Plinga! Sladden är uppfl Hkl spår och skydd samt uppflyttade klass 3. Vilka fantastiska hundar - kan inte rikgit förstå hur jag hunnit med att träna och tävla när jag jobbat/mått som jag har gjort under den senaste perioden! Såklart är mina fantastiska träningskamrater en bidragande orsak och en jätte kram till min härliga kamrat Sara Eriksson som är helt fantastisk på att peppa och hjälpa till och så duktig!
 
   
 
Jag har fått nytt jobb på Vom og Hundemat, vilket gör att jag jobbar tillsammans med min fina arbetskamrat Jill igen. Jag kommer att jobba i södra Sverige vilket gör att jag inte behöver vara i sthlm så mkt som det varit dom senaste 8 månaderna - Skönt! 
 
Har ni inte provat färskfoder så gör det, lite färskt kött är alltid bättre än inget :)
 
Hemma så blir det så fint med all renovering - Jag älskar verkligen huset och tomten! 
 
Vi har fixat i Badrummet (mkt kvar) och vi har fått i ordning uterummet. Såklart är det massa saker kvar men det är ändå mycket som har hänt :)
 
    
 
Alla fina Sladden valparna som blev till på kennel Ullheden är ju också så fantastiskt roligt. Det ska bli så spännande att få följa - Ärror, Ättrig, Äcco, Älvira, Ässet, Älskade Asta, Äventyrlige Freddie och Äxit. 
 
Jag fick dessutom veta att jag kommer att bli moster i början på 2014, så nu har jag bokat sportlovet i alla år fram över med den lilla. Men jag väntar tills den prata och har lämnat blöjstadiet ;)
 
 
 
Så igentligen när man tänker efter så var det nog inte så tokigt 2013....Tur man sätter sig ner och tänker efter! Känslan är i alla fall att 2014 kommer bli så mycket bättre! 
 
 
Gott Nytt år till alla fina människor jag har omkring mig! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Sara

Tack för all hjälp, stöd, peppning och goda skratt under 2013. Ser fram emot ett ännu bättre 2014! Stor kram ♡

skriven
#2: Annika & Papaya

2014 kommer att bli ett kanon år!
Stor kram och många hälsningar från Annika & Papaya <3

skriven
#3: Lillesyster

<3

skriven

Kommentera inlägget här :