Att så lite kan göra så mycket...

Här är det som vanligt fullrulle...
 
Dagny spårar jag på med som vanligt och jag borde vara glad för hon tar upptagen fint nu, hon väljer verkligen att gå åt rätt håll även att det går i rapporttempo....MEN det är jag inte för hon kan ju INTE markera skogspinnarna, hon blåser på i 520 och markerar 3 av 7 eller 2 av 6, jag blir galen och jag tycker vi testat ALLT!! 
 
Det är en sak att man inte tränar men det går vi verkligen men uppenbart så tränar jag fel men -JAG VET JU INTE VAD JAG SKA GÖRA??? Tips TACK!!
 
Sara och jag har varit ute och kört rapport med små tjejorna (Toka och Plinga). Det var ju ett tag sedan eftersom Plinga har varit på sova över hos Martha. Men vi åkte till ett välkänt ställe för flickorna och körde på som att vi inte gjort annat - DUKTIGA TJEJOR!! körde A till D med grundsträcka på ca 600 meter och förlägningar på det så sträcka var totalt 1,3 km. Det vi behöver träna på nu är att ha en skytt på sträckna som dom bara ska blåsa förbi... Vi har såklart kört det när vi har öppet appellplanen men det blir lite annorlunda i skogen!
 
Plinga har dessutom fått köra skydd i söndag och i tisdags, ja jisses vad rolig hon börjar bli - Hon biter ordentligt och håller på att få lära sig att man även ska släppa. Hon är inte riktigt med på det ännu men det kommer och vi tar det lungt och fint!! Härligt att se att när korgen åker på då JÄVLAR är hon som en liten ättrig fluga, hon laddade i tisdags så man blir alldeles glad :) Vi har lite att träna på när det gäller att lämna henne för bevakningen. Hennes mjukhet slår lite igenom och det är jobbigt när matte lämnar - Men det blir bättre och bättre, och jag kan säga att jag uppskattar denna förighet när jag tar ut Sladden på nästa pass för DÅ... Sladdasmannen, han KAN SJÄLV HAN!! Men så roligt det är att köra honom, vilka angrepp jag bara njuter!! 
 
Bevakning i ärm fungerar fint, transporter i ärm lika så och upphopp är han naturligt bara bra på, släppanden är inga problem.. Så nu är det att sakta men säkert få till korgen. Vi kör honom uppbunden och han är lite störd av att ha munkorg på sig men det kommer vi har bara kört 4 pass! 
 
Förutom hund så rullar det på.. Jobbar på och kör runt i min fina Orijen bil, har varit i Göteborg måndag och tisdag och passade på att sova över hos Linda med Gross och det är så MYSIGT tyvärr så har man ju mycket och tjattra om så det blir itne jätte många timmars sömn... Men det gör så mkt att få ha såna mysiga kvällar med mycket te och mycket prat!
 
Tog en tripp ut för att spåra innan jobbet i Kungälv... En tant stegar ut och talar om för mig att här gäller minsann inte allemansrätte och att hon ska Polisanmäla mig om jag inte STICKER, fy vilken ful tant, både tillsättet och till utseende... USCH!! Jag kunde inte låta bli och vara trevligt dryg mot henne och sa att - Ja jag har hört något om att allemansrätten inte gäller här i Kungälv, kan du inte berätta mer om det och då fick jag till svars att jag var en OFÖRSKÄMD flicka. Näe nu sa jag nu är det allt du som är oförskämd och kallar mig för oförskämd... DET ÄR OFÖSKÄMT!! Så arg hon var tanten... 
 
Men det hindrade inte mig från att ta ut Dagny när jag var klart med Plinga i spåret *hahahha* tanten tänkte säga till mig men såg nog Dagnys bistra uppseende - Typ kom så äter jag upp mig för min matte verkar vara arg på dig! 
 
Sprungit en del och i Tisdags efter träningen tänkte jag att jag tar Plinga och åker och springer 5:an... Klockan var 21,30 när jag kom dit och dom släcker 22,00... Jag hinner om jag drar på ordentligt och sagt och gjort Plingao ch jag flög fram kändes det som, jag som är så mörkrädd fattar inte hur jag vågade och dessutom med Plinga med mig??? Men vilken känsla att klara att springa (draghjälp i uppförsbackarna) så fort, säker för att jag var så adrenalinig ;)
 
Känns bra inför Söndag - När vi ska vara med i Nybro på linlöpning, Marta med Plinga, jag med Dagny och Sara med Toka och Sara med sin Rottis vilken det nu blir! Jag kom med en toppen bra idé... Springa sen raka vägen till KOSTA SPA... Vi får väl se vilka som hänger på :)
 
Onsdag var en ledig kväll utan något inplanerat - Trodde jag...Telefonen var urladdad så Sara och jag tränade på och var på väg och skulle sola när jag hittar laddaren i min bil och ser att Sara (Hajax) ringt och messat.... Hjälp vi skulle ju såga märgben som jag fått av Erik Rosander, skit va jobbig när man glömer saker... Styrde bilen hem och då hade finaste Sara och Jens sågat upp alla ben och grejat, vilka goa människor. TUSEN MILJONER KRAMAR!
 
 
 
 
Ha en härlig dag!
Anna 

Kommentera inlägget här :