Bra och lite dåligt...

Ligger hemma framför brasan och är lite krasslig, vaknade i natt med feberfrossa... Ringt till jobbet och sjukskrivit mig - Det hör inte till vanligheterna kan jag säga. Fy så trist och bara vara stilla... 
 
Men jag kan ju passa på att blogga lite om helgens bravader! 
 
Fredag och lördag, spenderade jag i Tipshallen i Växjö - Det har varit utställning och vi har haft momter där och jag har berättat för intresserade om Orijen och Acana ev att jag har tvingat mig på någon förbi passerande ;)
 
Har passat på att ta med mig både Sladden och Plinga in i hallen och tränat lydnad - Vilken otroligt bra träning, båda mina hundar har verkligen tyckt att det har varit lite jobbig med allt runt omkring. Men efter en stund samlat ihop sig och jobbat på bra! Men vad det känns orättvisst att vi inte har en ordentlig träningshall att träna i när man är uppe i Växjös Arenastad... Det är fullt med anläggningar för allt möjligt men inte hundträning!! 
 
Det är såååååå skönt och träna inomhus när det regnar och är kallt utomhus!!
 
Min snälla chef gav mig ledigt för att åka och tävla på söndag trotts att det var sagt att jag skulle jobba, det betyder så mkt när man vara så schysst - Tack Pelle "ibland" är du toppen ;)
 
Samling 7,45 i Ronneby, jag var i grupp Hannes och fick start nr 10. Började med plats och det gör Dagny alltid bra så betyg 10-10, därefter uppletande och det är hon också mkt duktig på. Hon har ngt omtag men annars är hon bra på att leta och hittar oftast 4 föremål, vi fick betyg 9,25. kl 11,50 släppte vi på för att spåra. Vi hade såååååå fint upptag, hon ut snabbt och klipper spåret och sen drar hon åt rätt håll sen bä det av i rapporttempo!! Tyvärr så får vi bara med oss dom 3 sista pinnarna + slut.
 
Jag visste ju att hon varit bra på upptagen sedan en tid tillbaks men att hon inte varit lika bra med pinnarna, men det var ändå väldigt skönt att köra en tävling och kolla av läget och det är alltid lika trevligt och bra att tävla i Ronneby. Fina spår och mkt trevlig folk! Hade det inte varit för att jag hade Chefen kvar "ensam" i Växjö hade jag nog kört lydnaden men jag kände mig "skyldig" att åka hemma och hjälpa till och riva momter nu när han varit så schysst.
 
Det är bra för oss att itne hålla uppe förlänge med tävlande för jag blir så nervös då!
 
Så lite bra och lite dåligt men vi är verkligen på rätt spår ;) och till våren blir hon grym min lilla Doooi. För enerig och vilja finns det gott om, trotts att tanten fyllde 9 år i lördags!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :