Vardagslyx...

Det är lite tuffare att ta sig ut den här årstiden när det går mot mörkare tider och det blir både kallare och blötare ute...
 
Då är det tur att man har ett sånt fantastiskt jobb med så härliga människor som är våra kunder och att dessutom ha förmånnen att kunna ha med med sig hundarna när man åker runt och gör kundbesök är absolut ingen nackel. Det gör att man kan ta vara på den ljusa stunden på dagen även att man jobbar. Dels kan jag lägga ut ett spår innan kundbesöket och sen ta det på tillbaka vägen, att sen komma ut och röra på sig ordentligt mitt på dagen och sen en stund på eftermiddagen är helt klart tack vare hundarna för då tar man sig tid, annars bara kör man på! Att sitta så många timmar i bilen som jag gör är inte alls bra om man inte rör på sig ordentligt!
 
Efter ett besök igår hos en ny kund till oss http://www.hundisverige.se - Så visade Natasja ut mig till Ravlunda Skjutfält och där tog jag en långpromis med hundarna, vilken energi en promenad kan ge!
 
 
 
 
Finns så många vackra platser i Sverigen!
 
Har varit ute och sprungit med hundarna sen sist och det börjar kännas att jag blir lättare i kroppen och att det känns lite lättare med flåset och att jag kan ökar tempot. Nu känner jag mig så taggad inför barmarkstävlingen i Nybro nästa helg!
 
Spårar på med min Dagny och det går verkligen framåt med upptagen - Nu tar hon rätt håll och har gjort det dom 5 senaste gångerna, så nu är det nog en vana*hoppashoppashoppas* Pinnarna är det lite "siochsådär" med. Hon spårar kanon, så focus lägger vi på att höja motivationen för skogspinnarna, det går sakta framåt!
 
Vi är 3:e reserv till Ronnebys spårtävling den 4 nov....
 
Jag har även spårat med Sladen men med honom får jag nog backa lite i träningen och köra lite näringspår ett tag så vi får rätta trycket i lina igen... Det har blivit mest sök, lydnad och skydd med honom och jag har lite glömt av eller undvikit (det är inte mina favoriter att att köra) spår och uppletande! Men oj, vad bra han är i skyddet - Inte nog med att han biter som en krokodil, han är stark och angreppen är bra. Dessutom växlar och släpper han jätte bra på både Patrik och nu även igår när jag körde på Nicklas... Munkorgen gick också jätte bra - Vilken lycka att träna när det går bra!! Men fast han är lydig och följsam så är det skillnad att ha en STOR hanhund som Sladden, det är faktiskt lite läskigt ibland när han kommer dundrande i fullfart mot mig med en grej eller när jag kampar med honom och han har sin STORA mun med massa tänder så nära mig... Det ska tramsas och busa med kampgrejor, inte så att jag inte har lydnad på honom men det är lite läskigt och ibland önskar jag att han kunde vara lite lite mindre min stora malle... Jag uppskattar Plinga och Dagny på ett annat sätt nu ;)
 
Det ska bli  så spännande och se vad det blir av honom och hur långt det räcker till, som sagt är han mkt förig och en trevlig hund att ha att göra med men han är bara ca 15 månader så jag hoppas verkligen inte det ska bli en tuffing när han blir äldre - Han får gärna ta det lungt med testosteronet och vara "mattespojk" för alltid!!
 
Det är så lyxigt att komma hem och tända upp på appellplanen och bara kunna gå ut och köra....Sjötomt eller upplyst appellplan, då är valet enkelt ;)
 
 
Att ha 2 skyddsfiggar hemma... Att kunna välja vilken duktig figge man ska köra på, det är vardagslyx det... Det är verkligen toppen att ha Nicklas schöbel (och Gunvald) boende här hos oss medans han pluggar till Polis, både trevligt och mkt praktiskt för oss alla :)
 
 
 
 
Både Patrik och Nicklas tränar för att tävla på Kristianstad Bk's skyddstävling nästa helg, Patrik och Ivan i lägre och Nicklas och Gunvald i elit - Hejaheja!! 
 
Idag är det fredag och det ska bli så skönt med en "hemmahelg" inget jobb inbokat utan det blir hemma! Har en förkärlek till att städa och fixa, så det blir nog en heldel sånt... Plinga kommer hem igen och Per kommer och lämnar sin Schäfer här hos oss, vi har bytt hundpassning mot hans nya Volvo XC 70 i 2 veckor - Ska bli skönt och åka nyny bil :))
 
Nu en springtur innan jobbet... 
 
Ha en trevlig helg!
Anna 
 
 

Kommentera inlägget här :