God fortsättning...

 
 
 
 En liten 15 v Ullhedens Ättrig huserar nu mera i Skogsnäs. Det är en underbar liten kille vars pappa är Sladden! 
 
Han har kommit tillbaks från en kille i Uppsala som pga olika omständigheter inte kunde ha kvar honom. Tur för mig för jag älskar denna lilla kille, han är faktiskt helt fantastisk - Kanske att jag är lite opartisk och inte helt objektiv! Det är så mysigt med en valp i huset... Så mycket mysande och gosande.
 

Finaste Ättrig
 
 Sladden är en fantastisk pappa - Han är så snäll mot lillkillen och han leker och leker och är perfekt som barnvakt!
    
 
 
 
Ättrig letar ny matte eller husse, för det är inte tänkt att han ska bo kvar här men så länge jag har honom ska jag lära honom allt som en lite valp behöver... Vet du någon som letar, så hojta till!
 
Tyvärr så har Sladden gjort sig illa i vänster fram efter ett tokigt hopp... Vi har varit hos världens bästa Pelle veterinär på Vesslarps veterinärklinik och som tur var så är det ingen skelettskada utan "bara" en ömmande muskel. Tur man har 1 1/2 hund till då... Kört lydnad och uppletande med Plinga samt lydnad och spår med lillskiten.
 
Vi har en "ny" kille med i vår skyddsgrupp som heter Hampus, son till Lasse som är med och kör en Schäfertik. Hampus har köpt en mallehane efter Saldden som heter Ärror. Perfekt att Hampus är med, han är sugen på att figga och det i kombination med att han är orädd och har känsla för att träna hund så kommer det bli så bra!!
 
Jag har kört Plinga på honom så att han ska få "öva" på att figga - Jag som tycker att Plinga är helt trög i skyddet måste säga att efter alla pass vi kört så börjar det faktiskt ta sig, nu menar jag utifrån hennes förutsättningar så ingen misstolkar mig. Kul när man märker framsteg i träningen - kan inte låta bli och se fram emot lite skyddsträning med Plinga, hoppas att Hampus har Julat färdigt snart!
 
En flygande Plinga!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :