Klubbmästare i Lydnad 2012

Inga-Plinga och jag har blivit klubbmästare i lydnad 2012 på Växjö Bk - Skoj när det går bra!!
 
I lördags hade vi KM på klubben, vi började med samling kl 10,00 för att köra brukset - I år kördes det i appellklass spår för att så många som möjligt skulle ha en chans att kunna vara med! 5 st kom till start... 
 
Jag tog inte mitt säkraste kort - Utan jag tog Sladden, tyckte det var ett perfekt tillfälle och se hur vi ligger till inför tävling... Jag vet att vi itne är riktigt färdiga men kul att testa av!! 
 
Man kan säga att det inte började så bra... 0 på spåret, vi kom bara till 1 a pinne sen var det över!! Vi hade en herr och fru med hund som var ute och vandrade i vårat spår! Dom lyckades verkligen pricka in båda vinklarna för att sedan gå tillbaks i upptaget :( Det bev helt enkelt för svårt för Sladden... Han vinglade iväg och råkade på 1:a pinnen men sen var det kört... 
 
Vi bestämde oss för att köra på, det är bra träning :) 
 
9 på budföring - Han var lite vid in till mig..
10 på platsen och han kändes verkligen stabil, låg trotts att en annan hund gick upp!
 
Lydnad:
10 på linförigheten
0 för att vi avstår framförgåendet.. Vi är inte alls klara för att köra det!
7,5 på läggandet lite seg ner
8,5 nosar.. när han springer mot mig *hm*
8 apportering - lite tugg
7 på hoppet - han kan inte sitt på andra sidan, så jag fick säga det några gånger
 
Finns att göra men så nöjd med mycket och tänk om vi hade haft betyg på spåret då hade det räckt till uppflytt - Härligt och veta :)) Ska se om vi inte kan få till en tävling innan vintern...?
 
Sara och Toka som tog hem segern i Brukset, som vanligt mkt trevlita att se dom i lydnaden.. Dom tog segern knappt före Anna och Ester - Grattis till er båda!
 
Plingilingan, hon kämpar verkligen på... Rolig att köra, med härlig attityd och mkt fart - Vi fick ihop 185,5 p och det är vi jätte nöjda med! Tack Martha för att du tagit så väl hand om henne och våran lydnad *kram*
 
Det var en härlig dag med trevligt folk och bra väder, vi stack iväg och körde ett pass sök efter tävlingen och jag har nu börjat med att köra lite anslutningsövningar i själva markeringen med Sladden, fungerar mkt bra!!
 
Fest på kvällen och lite fira :)
 
Började dagen med att följa med till Skärvet (?) tror att det heter så... Det är en inhängnad med massa militärförråd, där det är toppen att träna lite inomhus sök. Frida och jag körde sök i en lite större byggnad både tänt och släck, bra träning att få söka i sådan miljö. Jisses vad hundarna tar för sig och växer av lite rajraj sök! Jag körde både Sladden och Azzlan (våran inneboende schäfer) ett pass var, sen passade jag på att köra ett uppletande med Sladden - Nyttigt!!
 
I väg till spåret och Sladden och jag ut i 5 km spåret.... Kändes bra idag, det är mkt backar men det klarade vi finfint :) Tyvärr så är inte dra hans starkaste sida utan lydig och springer brevid... 
 
Spår med hundarna... Dagny fick träna på plocka pinnar, men hon missa en :( Plinga fick träna på upptag och det gick bra och spårade bra hon med, lite längre spår med 5 apporter och hon missade också en... Sladden spårade fint ca 400-500 meter med 5 apporter - Han fick med sig alla med behöver fortfarande högre intensitet i spåret, så spåra mer... 
 
Lite lydnad med Azzar, vi ska köra lite hopp, snabba ligg och koncentrationsövningar dessa 2 veckor när han är på sova över... 
 
Städa lite hemma och sen ett pass skydd på kvällen... 
 
Plinga hon ladde på för kung och fosterland ikväll i korgen, kul och se henne så engagerad!! Körde henne uppbunden i korg på Patrik och ärmen på Nicklas - Fungerar bra där med och med mycket träning kan det nog bli bra ;)
 
En riktig hunddag har det varit... Alltså en rikgit bra dag!
 
NattiNatti
Anna 
 
 

Kommentarer :

#1: Martha & Idefix

Tack själv för lånet av fina Plinga!

skriven

Kommentera inlägget här :