Då är vi i Växjö igen!

Finaste Sladden är verkligen en fantastisk hund att träna - Följsam, mkt motor, rejäl och tar i när han gör någonting och det bästa av allt han älskar verkligen sin matte *härligt*

Vi har haft bra dagar i Sthlm, skönt att ha ett jobb där man kan ta med sig sin hund - Han sköter det mkt bra fast det blir en heldel spring in och ut på kontoret och andra hundar som kommer och går!

Tränat lydnad har vi gjort och lägre klass känns riktigt bra, vi har lite kvar på krypet, men annars känns det riktigt bra!

Behöver spår - Men varken jag eller Sladden verkar tycka att det är så roligt.... Han spårar bra på äng men inte allas lika bra i skogen!
Har bestämt mig för att gå tillbaks i träningen och lägga tre korta åt honom 1. Med näring 2. med massa pinnar 3. med klurighet (ev återgång).

Dax att sätta fart med hkl moment också. Framför allt framåtsändandet och inkallning med ställande!

Plinigs har varit hemma medans vi varit i Sthlm så idag kan man säga att det får blir lite träning. Ska köra uppletande med båda, samt spåra med båda. Skulle vilja hinna med lite lydnad också och det ska nog gå....

Med världens bästa appellplan utanför huset är det inga problem...

Egen träning ska det också bli... Jag ska ta mig till spåret borta i Räppe där det finns en riktigt kuperad motionsslinga på ca 3 km. Håller på att sätta igång igen efter ett lång uppehåll så jag ska gå/jogga runt. Jag kör även på med mitt lilla "hemmaträningspass" där lite styrka och lite stretching innefattar en 10-15 min stund! Hade varit kul med en Pulsklocka...

Förutom det kommer det bli mycket mys i uterummet :)

 
 
 
Hoppas att alla jag tycker om får en riktig trevlig helg!

 

Kommentarer :

#1: Carina Gälldin

Hej Anna!!
Vilket fantastiskt uterum ni verkar ha!
Kul att det går bra med rapporten:)
Med vänlig hälsning Carina med Diva

skriven
#2: Anonym

Toka <3 Sladden = sant

skriven

Kommentera inlägget här :