Anmält till tävling..

Så då är det gjort... Nu ska vi (förhoppningsvis om vi kommer med) kolla av läget hur vi ligger till med träningen i spåret, jag har har anmält mig och Dagny (som hittills 38 andra har gjort) till Ronneby Bk spårtävling den 4 november!!
 
Det går bra i spåret men vi kan fortfarande tappa någon pinne om det blir lite svårt, men hon är noga med spåret och viljan är stor. Upptaget känns bra för hon jobbar sig rakt ut och klipper spåret direkt och nu har det faktisk varit åt rätt håll det senaste! 
 
Jag har lovat mig själv att inte hålla uppe med tävlandet med Dagny för jag blir så otroligt nervös av att inte köra henne... Hon kan hitta på lite vad som helst i lydnaden så bästa att inte hålla upp utan hålla igång!! 
 
Planen vara att köra Sladden i Lydnadsklass 1 och appellen nu i höst men det känns som att det händer en heldel i huvudet på den pojken just nu...
 
Plinga är för tillfället hos min kamrat Martha i Karlshamn, men hon kommer hem igen runt den 19-20 okt då Martha hämtar sig en egen lite mallepojk - En liten Torsten!
 
Fördelen med att hon har varit av och till hos Martha ett tag tillbaks är att hon springer såååå fint i rapporten till både Martha och mig. Full dragning åt båda hållen - Perfekt!!!
 
Planen ser ut att köra:
 
*Plinga i lyd 3 till våren, lkl rapport i april, och skyddet startar vi förhoppningsvis sen vår?
*Sladden lyd 1 i dec, 2 i feb och appellspår och lägre till våren. skyddet till hösten?
*Dagny får spåra i Ronneby sen utvärderar vi... 
 
Gott och ha en plan, det behövs när man har 3 som ska jobba aktivt!
 
En flygande Inga-Plinga!
 

Kommentera inlägget här :