Växjö Brukshundsklubb...

Vilken härlig brukshundklubb vi har i Växjö, vi har en sådan fin klubbstuga med välskötta planer och vi är ett aktivt gäng med många som tränar och tävlar i både bruks, lydnad och agility... Jag får nog räkna mig som en riktig föreningsmänniska för jag älskar att jobba med arbetet inom våran klubb, det är så roligt att få hjälpa till att utveckla och utvecklas tillsammans med nya och gamla medlemar! Det är faktiskt helt fantastisk va många nya vänner jag har fått genom Växjö Bk i alla olika åldrar! 
 
Just precis har jag har tillsammans med Cina på klubben startat en Instruktörsutbildning med 16 st deltagare - Så himla kul att det är så många som vill vara med och gå utbildningen och så många duktiga instruktörer vi kommer att få som har så hög hundkunskap på Växjö Bk.
 
I helgen har en hel hög med Växjö Bk'are varit i väg och tävla... Anna och Ester har tävlat lkl sök och var endast någon futtig poäng från uppfl men det var så mycket som var bra så med lite mer träning så är dom snart i Hkl, samma för Nettan och Axa i Lkl sök, det saknades lite tyvärr. Sara och Token har varit och tävlat Lkl spår tillsammans med Sara och Hajax, tyvärr räckte inte poängen hela vägen för Sara och Toka men Sara och Hajax är numera ett Hkl ekipag :) Ola och Timber var i väg och tävla appell spår och uppflyttning. Anna tävlade Elitspår med Gunvald och tog Cert och Vinst - Vilken helg, stort grattis till er alla oavsett resultat.
Grattis till er alla - Kul att vi har så många ekipage som är påväg upp i TOPP!! 
 
Det är så kul när vi har sååå många som är ute och tävlar - Jag räknade det till att vi kan ha Patrik och Ivan, Pär och Azzar, Louise och Pepsi, Anna och Ester, Ia och Zoda, Jag och Sladden och ev.Plinga, Ola och Timber och Emma och Axa som tävlar lägre klass skydd i vår/sommar nästa år - DET ÄR RIKGIT HÄFTIGT!!
 
Själv så var jag, Sladden och Plinga på lydnadsläger i Skövde i helgen. Vi har varit i en super härlig inomhushalll och tränat hund hela helgen, så trevligt med ett helt gäng med Golden!! 
 
Jag har hunnit med och träna Sladden och Plinga en heldel och det känns alltid lite bättre då, än att hundarna bara ligger i bilen... Känslan jag fick i helgen är att jag MÅSTE gör en plan för min hundträning, med så många hundar (3 st) så är det lite lätt att komma av sig och komma ihåg vad som är prio i träningen. Så det står nu på - Att göra lista!! 
 
Har några dagar i Sthlm med jobb innan jag åker ner till Växjö igen, härligt och komma upp lite oftare nu när Hanna och min bror har lilla Saga! Jag ska även passa på att träna lite vovve, förhoppningsviss blir det lite dunkadunka imorgon :) 
 
NattiNatti 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :