Träningstävlat...

I helgen har det varit träning i Atomhallen med ett gäng fantastiskt trevliga tjejor och deras härliga hundar. Det var precis vad jag behövde för pga jobb så har det inte blivit mkt till hundträning... 
 
Jag märker hur det påverkar mig först när jag får träna hund, jag blir så lycklig - liksom glad i hela kroppen, att träna hund är verkligen det bästa jag vet!
 
Plinga och Sladden var det som fick följa med till Atomis (den braiga inomhushallen) och träna en hel helg.
 
Jobbar på med Plinga för att få till HKL momenten och det är framåtsändandet som inte är påbörjat mer än att vi tränat sakta och vi började i helgen med inkallning med ställande, annars är det mesta påbörjat och hon har lite svårt för att skälla och ta i ordentligt men vi jobbar på det och hon blir bättre och bättre :) Tungapporten är det ingångar vi tränar och det är lite svårt men jag möter upp henne och så går vi lite och sen massa kamp! 
 
Treans moment där har vi en del att jobba på med, vi kämpar med fjärren och vi är fortfarande i sin början och kör det mest bara inomhus på matta, vittringen har vi börjat med övningar för att inte tugga på pinnen! 
 
Mycket som är bra, härlig attityd till lydnaden och det gör mig glad - Hon har ju inte riktigt bjudit på fart min lilla Plingis men nu öser hon på, tänk va lite pisk (snärtljudet) har gjort för vår träning!
 
Sladden jobbar på med lyd klass 1 och 2. Tränat intensivt med honom det senaste - Han har varit den som fått följa med på resor det senaste... Träning ger resultat och jisse vad nöjd och stolt jag var över min finfina Sladd i söndags em när vi lämnade Atomhallen!! 
 
Träningstävlade... Blev såklart nervös när alla tittade och ändå så lyckades vi hålla ihop det - JIPPPPPIIIIIIIII, känns bra inför tävlingen på Söndag!
 
 

Kommentera inlägget här :